Saturday, May 12, 2007

رسالة الي كل المدونين والي كل المهتمين بقضايا الوطن

بني وطني تمر علينا فترة من اقسي الفترات من عمر هذا الوطن فالحكومة بعد هذا التردي لمستوي التعليم وتحويلة الي القطاع الخاص شيئا فشيئا تتحول الان الي الصحة وتريد خصخصتها مستلهمه في ذلك النموذج الامريكي في التامين الصحي رغم ان امريكا تحتل المركز 32 في كفاءة النظام الصحي في العالم بينما ينهض التامين الصحي الاجتماعي في اوربا كلها وكندا بالرعاية الصحية
وتدعي الحكومة عدالة الحل الذي تقدمة لان وزارة الضمان الاجتماعي سوف تصبح مسئولة عن علاج غير القادرين وبذلك يتحول الحق في الصحة الي صدقة او هبة لغير القادرين ولذلك ادعو كل المدونين وكل المهتمين بقضايا الوطن بالقيام بحملة ضد تنفيذ هذا القانون
الافغاني

18 Comments:

At 10:11 AM, Blogger جبهة التهييس الشعبية said...

انا مستعدة للمشاركة في الحملة باي طريقة

انا ح احط لنك للحملة بتاعتك لحد ما تقول لي نعمل ايه

تحياتي

 
At 12:35 PM, Blogger .:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

عجبتنى بجد فكرة الحملة دى اوى...وانا بضم صوتى لصوت نوارة وعلى استعداد تام للمشاركة معك فى اى شئ فى تلك الحملة

 
At 2:44 PM, Blogger Bou-ME said...

دي حملة احنا لازم نعملها...و أنا عايزة أشترك معاكم فيها و أساعدكم بأي طريقة

 
At 2:48 PM, Blogger الأستاذ جمال بيه said...

أنا طول عمرى شورة غيرى
عشان كده هامشى ورا نواره
وتعالو بقى نفكر
فعلا انا حاسس ان جمال متسلط علينا او نفسه هو وابوه يخشوا التاريخ كاصحاب اول حملة تطهير عرقى منظمة ضد المصريين فى القرن العشرين

انا معاكم قبل ما يطهرونى
فيه شدة على الطاء ومفيش ألف بعدها
وعلى فكره انا عديت م الحكاية دى

 
At 3:46 PM, Blogger مـحـمـد مـفـيـد said...

وانا مستعد كمان يا اخي

 
At 4:37 PM, Blogger يساري مصري said...

هع هع هع هع ابو جماااال انتا لسه ماطهروكش هع هع هع هع
دا خبر الموسم هعمل بوست عننه
ههههههه

الفكره جيده و مستعد للمشاركه لمهم هو التنظيم الجيد
و انا على اتم الاستعداد للمساعده

 
At 3:36 AM, Blogger الافغانى said...

علي فكرة في فعلا جمعيةباسم الحق في الصحةوموقعها علي wordpress وشكرا ياريت نحط الشعار بتاع النديم
http://nadimyat.manalaa.net/

 
At 5:37 AM, Blogger محمد عبد الغفار said...

معك كل الحق
ولكنى متردد

 
At 11:04 AM, Blogger سكوت هنصوت said...

انا معاك يا أفغاني..بس قولي انت محتاج مننا ايه...تحياتي وربنا يكرمك

 
At 11:07 AM, Blogger سكوت هنصوت said...

انا معاك يا أفغاني..بس قولي انت محتاج مننا ايه...تحياتي وربنا يكرمك

 
At 1:43 PM, Blogger احمد الجيزاوى said...

انا معاكم بس هو فى حاجه عوز اعرفها هى فى حاجه هنعمله اكتر من انى احط لنك الحمله وبس
نفسى اعمل حاجه تنييه تكون فعله مثل مسيرة امام مجلس الشعب
او حاجه بجد عموما انا مستنى مقترحات
وانا معكم ان شاء الله

 
At 11:42 PM, Blogger سجدة said...

طب ازاى الاشتراك فى الحملة

 
At 12:19 AM, Blogger Gemyhood said...

انتوا تعملوا حملة فعلا


اقعدوا لموا توقيعات على الانترنت كالعادة

 
At 6:45 AM, Anonymous Anonymous said...

يا معلم انت ليه محطيتش اللينك بتاع حملة الحق في الصحة
http://el7a2felse7a.wordpress.com

 
At 3:58 AM, Blogger الافغانى said...

علي فكرة في حملة فعلا اسمها الحق في الصحة ودا هو موقعها
http://el7a2felse7a.wordpress.com

 
At 8:08 AM, Blogger صاحب البوابــة said...

فكرة رائعة

انا بإنتظار تفعيلي في أطار دعم تلك الحملة

انتظر ارائكم

تحياتي

 
At 4:55 PM, Blogger Da Vinci said...

انا عايز اشارك معاكو بس حد يقول لى ممكن اساد ازاى؟

 
At 3:59 AM, Blogger doudou said...

الحملة ضرورة و نشر الوعي واجب
لابد من تعريف الناس بالقانون و نجتهد في الدعاية و النتائج على الله
أبشركم بخبر يحفزنا على المشاركة في حملة التوعية بقانون التأمين الصحي فاكرين موضوع الدار احنا مسكتناش حاولنا بشتى الطرق السلمية و الشكاوي إلى كل مكان والوزارة و المجلس القومي لحقوق الإنسان و لقينا ناس كتير عارفة و يئست و سكتت لكن لما وجدت إن فيه متطوعين مصرين على الإصلاح تشجعوا و شهدوا شهادة حق و الوزير نفسه اعترف بالتجاوزات و أقر بالأخطاء و رفد ناس و بيعمل تحقيقات الآن
المهم كل واحد عنده هدف أو وضع خاطئ يريد تصحيحه أو قضية مؤمن بها لاييأس أبدا حتى لو حاول سنين و النتائج على الله بس المهم النية الصادقة و الإخلاص

 

Post a Comment

<< Home